Minister Eppo Bruins van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, was weer even weg uit de drukte van Den Haag. In zijn woonplaats Ermelo was hij te vinden bij boekwinkel Riemer & Walinga, aan de Stationsstraat. Hij deed dat om de start van de campagne ‘Wie leest heeft een goed verhaal’ kracht bij te zetten. De meerjarige bewustwordingscampagne bevat onder andere een ontroerende reclamefilm rond de feestdagen. Deze grootschalige aanpak door De Leescoalitie, waarin alle organisaties op het gebied van lezen samenwerken, gaat verder dan aanbevelingen in alarmerende rapporten. Niet eerder was er tijdens de feestdagen een commercial te zien over de kracht van lezen. Deze korte reclamefilm bij de bewustwordingscampagne Wie leest heeft een goed verhaal is vanaf vandaag te zien in bioscopen, reclameblokken op tv, in boekhandels en bibliotheken en op sociale media. In de film is te zien hoe de gedeelde interesse in een boek mensen bij elkaar brengt.
Bron: Bibliotheekblad