Per 1 december 2025 krijgt de dienstverlening van de gemeente Nijkerk in Hoevelaken een nieuwe vorm en wordt deze uitgebreid. Vanaf die datum kunnen inwoners terecht bij het Service- en Informatiepunt in Bibliotheek Hoevelaken aan de Meerveldlaan 22. Het punt biedt persoonlijke ondersteuning in een vertrouwde omgeving met ruime openingstijden.
Tijdens de openingstijden van de bibliotheek is er altijd iemand van de bibliotheek aanwezig voor vragen. Op maandagmiddag en woensdagochtend is er ook een medewerker van de gemeente beschikbaar.
Bij het Service- en Informatiepunt kunnen inwoners vragen stellen over gemeentelijke zaken en de digitale overheid. Daarnaast wordt hulp geboden bij online aanvragen, zoals:
- Regeling Meedoen
- Afspraak maken voor burgerzaken
- Online verhuizing doorgeven
- Trouwen of geregistreerd partnerschap melden
- Uittreksel persoonsgegevens (BRP)
- Afschrift van de Burgerlijke Stand
- Online geboorteaangifte doen
- Verlies of diefstal van reisdocument of rijbewijs melden
- Online rijbewijs verlengen
Let op: een paspoort of ID-kaart kan alleen worden aangevraagd en opgehaald in het gemeentehuis in Nijkerk. Het verlengen van een rijbewijs kan online, waarna het document alleen hoeft te worden opgehaald in Nijkerk. Deze documenten hoeven nu nog maar eens per tien jaar te worden vernieuwd, voorheen was dit elke vijf jaar.
Voor inwoners die niet zelfstandig naar het gemeentehuis kunnen komen, biedt Hulpdienst Hoevelaken vervoer aan via 06 – 12 47 64 43 of www.hulpdiensthoevelaken.nl. Wie helemaal niet naar het gemeentehuis kan komen, kan contact opnemen met de gemeente via 033 – 247 22 22.


