In Nijkerk is het volledige bestuur van de stichting citymarketing Nijkerk afgetreden. Dat meldt de website Nijkerk Nieuws. De Gemeente Nijkerk zal voorlopig de directe verantwoordelijkheid voor de citymarketing activiteiten in het kader van de omzetting van de visie op de vrijetijdseconomie overnemen. Nijkerk heeft de visie op de vrijetijdseconomie vastgesteld. Daarin wordt citymarketing niet meer zozeer ingezet voor het bredere doel om de gemeente Nijkerk middels de opbouw van een Sterk Merk op de kaart te zetten als een aantrekkelijke plaats waar het “lekker” verblijven, recreëren, wonen en werken is, maar meer voor het specifieke doel om toeristen en andere vrijetijdsbesteders naar de gemeente Nijkerk te trekken. Het merk “Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak” blijft daarbij wel bestaan. Daarnaast is de subsidie voor de Stichting Citymarketing Nijkerk, die in het kader van de dialoog Samen aan Zet voor drie jaar toegezegd was, op 31 december 2020 beëindigd. Het nieuwe budget voor citymarketing is geïntegreerd in de financiering van alle activiteiten voor de ontwikkeling van de vrijetijdseconomie en valt duidelijk lager uit.