Bezoekersonderzoek wijst uit: bezoekers tevreden over Putten

Van juli tot en met oktober 2021 is er een bezoekersonderzoek uitgevoerd in de gemeente Putten. Er is dagbezoekers en vakantiegangers gevraagd naar hun mening over Putten. 600 bezoekers hebben de online vragenlijst ingevuld. De resultaten zijn in vergelijking met de resultaten van 2018 nog positiever.

Bezoekers geven Putten gemiddeld 8,8

Bezoekers van Putten zijn erg tevreden over hun bezoek aan Putten. Toeristische vakantiegangers geven Putten gemiddeld een 8,8. Van de bezoekers die een uitstapje in Putten gemaakt hebben, krijgt Putten een 8,7. De vakantiegangers en de dagbezoekers geven een hoger cijfer dan tijdens de nulmeting in 2018. Bijna alle bezoekers zijn van plan in de toekomst Putten nog een keer te bezoeken.

Bos, gezelligheid en rust

De bezoekers gebruiken veel verschillende woorden om Putten te omschrijven. Bossen, rust, gezellig, mooie omgeving, groen en een fijne plek voor een vakantie. De bezoekers komen vooral naar Putten om te fietsen. Na fietsen komen de bezoekers in Putten graag wandelen, uit eten gaan en een terrasje pakken. Veel dagbezoekers maken gebruik van de horeca en het winkelaanbod in het dorp.

Ruimte voor verbetering

Uiteraard is er ook ruimte voor verbetering van het toeristisch product. Bezoekers vinden sommige fietspaden te smal. Ook irriteren zij zich aan de fietsers en auto’s die in het centrum rijden. Verder valt op dat maar een kwart van de bezoekers Putten associeert met watersport. Dit terwijl Strand Nulde aan het Nuldernauw (één van de Veluwerandmeren) ligt.

Reactie VVV Putten en gemeente Putten

Arie Schreuder, voorzitter VVV Putten+: “Dat we een 8.8 als cijfer krijgen, ondanks de coronamaatregelen, is een compliment waard. Met Winkelcentrum Putten, de recreatiebranche en de gemeente Putten werken we vanuit het VVV Putten+ aan een bruisend en levendig Putten, waar bezoekers zich thuis voelen.”

Roelof Koekkoek, wethouder toerisme van gemeente Putten: “Heel fijn dat zoveel bezoekers de moeite hebben genomen het bezoekersonderzoek in te vullen. En dat de bezoekers zo positief zijn over Putten. Een belangrijk doel van dit onderzoek is om informatie en wensen op te halen en daarmee samenwerking en aanbod te verbeteren, aansluitend op de gastwensen. Hier kunnen we ons voordeel mee doen.”

Facebook
Twitter
WhatsApp

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *